חומוס אבו-דהבי. משובח ויש כאן סוד

חומוס אבו דהבי, בתל אביב, ברחוב קינג ג'ורג', קצת למטה מהסנטר בכיוון של כיכר מסריק – הוא חומוס משובח. משובח מאד.

אחת הסיבות לכך הם הגרגרים החמים שהם מוסיפים לחומוס המשובח. הסוד שלהם לשיבוח הוא הכמות הגדולה (כמעט אמרתי "מדי") של הסודה-לשתיה שהם מוסיפים למים בו הם מבושלים.

הסודה לשתיה מעניקה טעם טיפה מריר, כהה, ואולי מעט "עבה" לחומוס, בפרט לגרגרים. בד"כ מוסיפים כפית קטנה של סודה לשתיה לקילו גרגרים, לפני הבישול, אם תוסיפו שתי כפיות תקבלו את אפקט האקסטרה: "מממ… טעים כזה… וואלה מעניין איזה טעם מעניין יש לחומוס הזה…"

ועוד תכונה יש לחומוס אבו-דהבי. בעלי המקום, שאני לא מכיר אותם, כנראה מאד סימפטיים (סמפטי = אוהב אדם מוחצן). איך שהוא אפקט הסימפטיה עובר למלצרים ולמלצריות ("זה בשר? אה, פלפל זה בסדר. כי כאן זה מקום מאד צמחוני… כן, בגלל אידאולוגיה…") שמקרינים את זה ללקוחות. הייתי משפר את המלפפונים החמוצים שלהם, עם יותר מלח והרבה יותר שום והייתי מגיש פלפלים חריפים ירוקים טריים. א. בגלל שאני מאד אוהב אותם. ב. בגלל שזה נורא בריא. ג. בגלל שזה מאד מתאים למזג האויר שלנו (החם והלח. ראו מקרה דרום הודו, תימן, מצרים ועוד ארצות חמות). נסו, אתם שלא אוהבים חריף, לנגוס באומץ בפילפל הירוק החריף ההוא. תאכלו אותו עם עם לחם וגבינה לבנה, או עם חומוס. התרכזו בטעם שלו. אח"כ שתו כוסית ערק, עם טיפה מים, נשמו נשימה עמוקה והאזינו למרסדס סוסה שרה גרסייס אלוידה – Gracias a la vida . תוך כדי האזנה לשיר הרימו עיניכם לשמים ואל תתפלאו שהן לחות.

מרסדס סוסה מתה לפני שנה. ב-4 לאוקטובר. הייתי בהופעתה האחרונה בארץ כשהיא היתה כבר חולה ונראתה "לא טוב". שני אנשים הובילו אותה לבמה, והיא שרה בישיבה. אבל שרה בקול חזק. שרה מצוין. שרה ממעמקים ושירתה, כרגיל, פתחה שערי שמים (לא מגזים).

אני לעומת זאת (שמוק לא קטן) "התאכזבתי ממראיה". "לא אהבתי את חולשתה". בדיוק כפי שאני מאוכזב מאימי (שהיא בת 86+) ש"לא זוכרת". שהפכה ל"חלשה" ושמקיאה לעיתים "תכופות" (לא מסוגלת להגן עלי…?)

חומוס. ערק. סמפטיות. פילפל חריף. אופטימיות. החיים האלה – ותודה להם.

למטה חומוס. גרגרים. ביצה קשה. למעלה אישה יפה, אופטימית. אני מקווה
למטה חומוס. גרגרים. ביצה קשה. למעלה אישה יפה, אופטימית. אני מקווה

והנה מרסדס סוסה וג'ון באז, שרות יחד גרסייס אל וידה. שתי נשים שמגדירות מחדש את המושג "למעלה ולמטה". שתי נשים גדולות וחזקות. שתי נשים שהיקף גרונן השר גדול פי כמה מונים מנפח גופן. להאזין בעיניים עצומות ולתת לשיר לעשות בכם כבשלו.

5 תגובות

  1. ארז יוסקוביץ הגב

    אהבתי
    מחר אני שם לחומוס
    לגבי הערק יבוא טוב
    מרצדס עוד לא קניתי

  2. ליידי דיליי הגב

    חומוס אחרי החגים? הייתי מתה. בכל מקרה, תודה על התזכורת (כן, הם טובים, לעזאזל) שהופכת את הביטוי "פוסט שאפשר לנגב איתו" – למחמאה גדולה!:)

  3. lowie הגב

    איך תמיד זה מגיע לאימל'ה…
    נבדוק את החומוס

  4. המחסנאית הגב

    נכון. תוספת סודה לשתיה באופן מפתיע מאד משפרת את החמוס.
    טוב לדעת.
    שתי זמרות נפלאות .

השארת תגובה