מרינדו. מסעדת בשרים.

מסעדת מרינדו. רח' אחד העם 58, תל אביב. 03-5602565

נתחיל בסוף. מסעדת מרינדו, היא אחת ממסעדות הבשרים הטובות.

ועוד משהו. במסעדת מרינדו תוכלו לשתות יין טוב מאד במחיר אופטימלי שזה value for money – תוכלו למצא שם את יינות "מרינדו" במחירים של 80-90 ₪ לבקבוק. כן בקבוק יין טוב של "מרינדו" ב-90 ₪ במסעדה. אין שווה מיזה. אנחנו שתינו יין סירה, שהיה טוב מאד, וליווה את ארוחת הבשרים שלנו בצורה אידאלית.                 במסעדת מרינדו תוכלו למצא כנראה את הדיל הטוב ביותר ליין.

מרינדו סירה. הכי טוב שלהם
מרינדו סירה. הכי טוב שלהם

המסעדה לא גדולה. יש בה מרחב נאה, שולחן אחד מאורך, וכמה שולחנות ל- 2-4 סועדים ואפשר לראות את השף (אריאל כהן) בעבודה מאחורי הדלפק. כהן הוא מהשפים "השקטים". מדבר בשקט, מבשל בשקט, מרוכז מאד בעבודתו ומסתבר שגם יודע אותה. אני מכיר אותו עוד ממסעדת פויקה ביפו, וממסעדת NG. גם שם הוא עבד עם בשר.

אריאל כהן. נחבא אל הבשרים
אריאל כהן. נחבא אל הבשרים

התחלנו במנה של פטה כבד טלה (38 ₪)ומנה של טרטר (49 ₪). הפטה היה היה שמנמן וסליחה על הביטוי, נימוח מאד. הוא, הכבד, שהה קודם בחלב ובברנדי ואחרי שספג אותם לילה שלם, הוא נאפה בתנור והוסף לו מנה יפה של חמאה (כן, ביטלו את הסכנות שב-LDL). וכל השמנוניות שלו הורגשה בכל ביס והוא היה נעים, טעים וטוב.

פטה כבד
פטה כבד. עם חמאה. עם ברנדי

מנת הטרטר היתה עשויה מנתח שייטל קצוץ עם טפנד וצלפים. הטרטר הזה הוגש ללא חלמון ביצה, "כי אני חושב שישראלים פחות אוהבים ביצה חיה" טען להגנתו כהן השף. ולדעתי הוא טועה כאן. מי שמזמין טרטר, יודע מה הוא מזמין. זאת לא מנה ביתית-מסורתית-יהודית ורובנו לא גדלנו עליה, כך שמי מכיר את המנה, כנראה גם מוכיר אותה וחלמון ביצה על טרטר זה קודם כל, קום-איל-פו אך בעיקר זה משלים את הטעם והמרקם הקטיפתי של המנה. פרט לכך המנה היתה מצוינת (נו, שייטל טרי ותבלינים).

שייטל. עושה טרטר נהדר
שייטל. עושה טרטר נהדר

לגמנו מהמרינדו סירה (25 ₪ לכוס, ושווה כל גרוש כבר אמרתי?) ועברנו בצהלה למנות הבשר הגדולות יותר. מנה של שייטל טלה צלוי על הגריל (59 ₪) עם תפוחי אדמה צלויים (נשבע שלא נגעתי בתפוחי האדמה). השייטל, כמו שייטל טוב, היה מצוין ורוטב הוורצ'סטר רק הקצין את טעם הבשרי-כבשי.

שייטל צלויה. נהדר
שייטל צלוי. נהדר.

ומנה נוספת של "ניו-יורק". שזה בעצם נתח סינטה (95 ₪) נאה מאד, מיושן בדיוק רב, שהוגש עם רצועת שומן חביבה. מה אומר… אחלה סטייק. עסיסי, רך אבל נותן פייט נחמד לחיך, ובעיקר זה סטייק-סטייק. טעם של בשר, במובנו הראשוני.

העסיס
העסיס. סינטה מהטובות שטעמתי (קצת זללתי אפילו)

ואז כהן השף, הגיש לנו "נישנוש קטן". טיפלה ספר-ריבס ששהו במרינדה של מלח וסוכר ועברו עישון חם, רק בשביל הברכה.

הבשר של מסעדות מרינדו (יש כמה), מגיע מחוות הגידול במושב כנף, שבדרום רמת הגולן. רועי תבור ואיתמר קנדליק, הבעלים של מרינדו, מטפחים כבשים מגזע אוסטרלי ועגלים שאת בשרם אפשר למצא במעדיה הצמודה למסעדה. כמו גם שמן זית טוב מאד ויין. הכל "מרינדו".

המסעדה פתוחה לארוחות עסקיות בצהרים ובערב בימי שלישי, רביעי וחמישי. לטובת כולנו, אני מקווה שיפתחו את המקום לארוחות ערב גם בשאר ימי השבוע.

ועל היין הטוב, בדיל הכי טוב, כבר סיפרתי?

יש עוד מסעדת מרינדו בעין גב, ועוד כמה קצביות במרכז הארץ. את כל הפרטים אפשר למצא באתר:  www.marinado.co.il

מסעדת מרינדו. רח' אחד העם 58, תל אביב. 03-5602565

השארת תגובה